dijous, 11 de novembre del 2010

És díficil dir que no, eh?

Interactuadors,

Avui m'agradaria parlar d'una brutal campanya de Heineken, duta a terme a l'octubre de 2009, que vaig descobrir fa molt poc. Es tracta d'un esdeveniment que van realitzar el dia 21 d'octubre a Itàlia, dia en que el Real Madrid i el Milan jugaven un partit (molt important, pel que es veu) de Champions.

Per entendre'l bé, començaré parlant de la investigació que es va r
ealitzar. Heineken es va adonar (com jo també m'he n'he adonat, no cal ser massa llest) que un dels moments més importants pels homes era veure el futbol amb els amics, però resulta que aquest moment, per motius varis (nòvies, treball, etc.) s'estava perdent.


Heineken va voler recordar als homes la importància d'aquest moment el dia 21 d'octubre, amb el partit de Champions entre el Real Madrid i el Milan. Heineken va organitzar un event que combinava poesia i música clàssica el mateix dia i a la mateixa hora que el partit. 200 còmplices van convèncer a 1.000 fans del Milan per a que es perdessin el partit, entre ells 100 nòvies, 50 professors i 50 jefes (bàsicament eren jefes de periodistes, per tal que aquests, sense saber-ho, cobrissin l'esdeveniment i aquest sortís als mitjans de comunicació).
Així, el dia 21 d'octubre, el concert va començar davant 1.200 persones. Les cares dels homes que estaven allà eren de pel·lícula (com pot ser que m'estigui perdent el gran partit per aquesta merda...?) Als quinze minuts, s'engegà una pantalla gegant darrere l'orquestra, on va sortir un text:


És díficil dir que no al teu jefe, eh?
I a la teva nòvia?
I al partit?

Com pot ser que t'hagis plantejat perdre't el partit?
Encara ets amb nosaltres?
El Real Madrid i el Milan són a la gespa.



I tothom (especialment els homes), entusiasmat, vinga aplaudir!

L'event estava sent retransmés en directe per Sky Sports, o sigui que 1.5 milions de persones ho van veure en aquell moment. L'endemà, uns 10 milions de persones ho van veure als telediaris. A més, va tenir 5 milions de visites a Internet durant les 2 p
rimeres setmanes. Sense comptar totes les vegades que els amics ho van compartir per les xarxes socials.

Què puc dir? Em sembla, simplement, brutal (crec que això ja ho he dit al principi). Heineken va saber aprofitar-se d'un gran esdeveniment com és un partit de futbol, i en va treure profit mitjançant una campanya interactiva, en la que es van valer de l'ajuda de 200 còmplices per dur a terme el que es van proposar.


Els resultats: gran notorietat i moltíssima presència als mitjans de comunicació (TV, Internet -xarxes socials-, etc.). Brutal.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada